PNEUMATIKYPNEUMATIKY RADYRADY PREDAJCOVIAPREDAJCOVIA

Sprievodca údržbou pneumatík

Aquaplaning predstavuje veľké nebezpečenstvo, ktoré sa nedá vidieť

Michelin 18 júl 2011

Aquaplaning predstavuje veľké nebezpečenstvo, ktoré sa nedá vidieť

Aquaplaning vzniká v okamihu, keď nie je dostatočne odvádzaná voda medzi vašimi pneumatikami a povrchom vozovky. Z prebytočného množstva vody pred pneumatikami vzniká vodný klin a pneumatiky strácajú kontakt s povrchom. V dôsledku straty priľnavosti k vozovke sa začnú pneumatiky po vrstve vody kĺzať a vozidlo sa stáva úplne neovládateľným: nereaguje na pokyny vedenia vozidla, nie je možné brzdiť, ani vozidlo dostať do záberu. Vaše vozidlo sa tak veľmi ľahko môže dostať do šmyku, alebo sa prevrátiť. Preto aquaplaning predstavuje vysoké nebezpečenstvo pre všetkých vodičov.

Ako zabrániť aquaplaningu alebo minimalizovať riziko jeho vzniku?

  • Kontrolujte pravidelne tlak hustenia svojich pneumatík. Nedostatočný tlak hustenia významnou mierou zvyšuje riziko vzniku aquaplaningu. Pokiaľ je hodnota tlaku vzduchu v pneumatikách o 30 % nižšia než odporúčaná hodnota, riziko vzniku aquaplaningu prudko narastá.
  • Kontrolujte opotrebovanie svojich pneumatík a zostávajúcu hĺbku dezénovej vzorky. Čím väčšia je zostávajúca hĺbka behúňa vašich pneumatík, tým efektívnejšie sa odvádza prebytočná voda z kontaktnej plochy pneumatiky a riziko vzniku aquaplaningu sa znižuje.
  • Znížte svoju rýchlosť. Pred prejazdom kalužou vody treba znížiť rýchlosť vozidla.

Čo je príčinou vzniku aquaplaningu?

Čo je príčinou vzniku aquaplaningu?
Veľké množstvo prebytočnej vody medzi pneumatikou a povrchom vozovky môže viesť k strate kontaktu vozidla s vozovkou. Pred pneumatikou, ktorá vo vyššej rýchlosti rozráža vodný stĺpec, sa vytvára vodný klin. Pokiaľ tlak vody prevýši tlak v mieste kontaktnej plochy pneumatiky s vozovkou, dostane sa voda medzi pneumatiku a jazdný povrch, pneumatika stráca kontakt s vozovkou a začne sa po vrstve vody kĺzať. Čím väčšia je výška vodného stĺpca a rýchlosť vozidla, tým väčšia je pravdepodobnosť straty priľnavosti či obmedzenia ovládateľnosti vozidla. Aby pneumatika ponúkala optimálny výkon na mokrej vozovke, musí efektívne odvádzať vodu zo svojho povrchu tak, aby kontaktná plocha zostávala stále suchá.

Drážky na efektívne odvádzanie vody

Väčšine prípadov aquaplaningu sa dá predísť primeraným drážkovaním behúňa a optimálnym tvarom kontaktnej plochy pneumatiky s vozovkou. V okamihu, keď je váš behúň opotrebovaný, znižuje sa jeho odolnosť proti vzniku aquaplaningu. Čím väčší je vodný stĺpec, tým rýchlejšia je strata priľnavosti.

Protisklzový systém: optimálna priľnavosť na mokrom povrchu

Protisklzový systém: optimálna priľnavosť na mokrom povrchu
Ak pneumatiky prekonávajú väčší vodný stĺpec na ceste, väčšina z nich má problém s rizikom vzniku aquaplaningu. Vďaka technológiám Michelin, medzi ktoré patrí napríklad protisklzový systém, máte teraz jedinečnú možnosť prechádzať kalužami so zachovaním optimálnej priľnavosti svojich pneumatík. Špeciálna technológia, ktorú nájdete napríklad na pneumatikách MICHELIN Pilot Sport 3, zaručuje optimálne výkony na mokrom povrchu. Jedinečný tvar ramien pneumatiky MICHELIN Pilot Sport 3 jej umožňuje pri kontakte s vodou posunúť hranicu vzniku aquaplaningu a zachovať nezmenšenú kontaktnú plochu s vozovkou.

Vaše naposledy zobrazené články

V tomto okamihu nie sú žiadne naposledy zobrazené články

  • OSOBNÉ VOZIDLÁ
  • SUV - 4X4
  • DODÁVKY - KARAVÁNY
Loader