cjggpa0kw00fj0hqmscxms6n9 road hp full

Behúň pneumatiky vyzerá nerovnomerne opotrebovaný

Príznak: Opotrebenie na obidvoch ramenách

car edito 6 5 tip wearbothsides 140319 help and advice

car edito 6 5 tip wearbothsides 140319 help and advice

Diagnostika: Podhustenie
  • V dôsledku zvýšeného opotrebovania na vonkajších stranách (čiže ramenách)  sa znižuje životnosť behúňa.
  • Dochádza k prehrievaniu, čo znižuje odolnosť pneumatiky a môže viesť k jej zlyhaniu.
  • Zvyšuje sa spotreba v dôsledku vyššieho valivého odporu.
Riešenie:

Pridajte vzduch do pneumatík, kým nedosiahnu správny tlak (bary: podľa údajov na tlakomere).

Správny tlak hustenia si prečítajte v návode na obsluhu vozidla alebo si nájdite odporúčanú hodnotu barov na nálepke na dverách vášho auta.

 

Príznak: Opotrebovanie v strede a nadmerné opotrebovanie

car edito 6 5 tip wearcenter 140319 help and advice

car edito 6 5 tip wearcenter 140319 help and advice

Diagnostika: Prehustenie
  • Stred behúňa nesie väčšinu záťaže a opotrebuje sa rýchlejšie, než vonkajšie strany.
  • Ak tomu chcete zabrániť, tlak vzduchu v pneumatikách kontrolujte vždy za studena, čiže pred jazdou alebo aspoň tri hodiny po nej.
Riešenie:

Vypusťte z pneumatiky časť vzduchu, použite pritom tlakomer, kým tlak vzduchu nezodpovedá výrobcom odporúčanej hodnote barov.

Správny tlak hustenia si prečítajte v návode na obsluhu vozidla alebo si nájdite odporúčanú hodnotu barov na nálepke na dverách vášho auta.

Príznak: Nerovnomerné opotrebovanie

car edito 6 5 tip unevenwear 140908 help and advice

car edito 6 5 tip unevenwear 140908 help and advice

Diagnostika 1: Zlá geometria

Nerovnomerné opotrebovanie predných a zadných pneumatík znamená, že je potrebné nastaviť geometriu.

Riešenie:

Mnoho súčasných vozidiel je vybavených zadným odpružením s nastaviteľnou geometriou. V takomto prípade je možné, že vaše vozidlo potrebuje „predozadné“ vyváženie alebo vyváženie všetkých štyroch kolies v závislosti od príznakov. Navštívte svojho predajcu pneumatík kvôli prehliadke.
Viac o nastavení geometrie 

 

Diagnostika 2: Problém s prehustením
  • Stred behúňa nesie väčšinu záťaže a opotrebuje sa rýchlejšie, než vonkajšie strany.
  • Ak tomu chcete zabrániť, tlak vzduchu v pneumatikách kontrolujte vždy za studena, čiže pred jazdou alebo aspoň tri hodiny po nej.

 

Riešenie:

Vypusťte z pneumatiky časť vzduchu, použite pritom tlakomer, kým tlak vzduchu nezodpovedá výrobcom odporúčanej hodnote barov. Správny tlak hustenia si prečítajte v návode na obsluhu vozidla alebo si nájdite odporúčanú hodnotu barov na nálepke na dverách vášho auta.

 

Príznak: Priehlbne

car edito 6 5 tip scalloped 140908 help and advice

car edito 6 5 tip scalloped 140908 help and advice

Diagnostika 1: Zlá geometria

Nerovnomerné opotrebovanie predných a zadných pneumatík znamená, že je potrebné nastaviť geometriu.

Riešenie:

Mnoho súčasných vozidiel je vybavených zadným odpružením s nastaviteľnou geometriou. V takomto prípade je možné, že vaše vozidlo potrebuje „predozadné“ vyváženie alebo vyváženie všetkých štyroch kolies v závislosti od príznakov. Navštívte svojho predajcu pneumatík kvôli prehliadke.
 

 

Príznak: Zubaté okraje a rozstrapkané okraje

car edito 6 5 tip sawtooth 140908 help and advice

car edito 6 5 tip sawtooth 140908 help and advice

Diagnostika: Nesprávna geometria

Pokiaľ nie je správne nastavená geometria kolies, okraje behúňa budú vyzerať zubato alebo rozstrapkane. Príčinou je, že pneumatika sa zodiera o vozovku.

Riešenie

Váš automobil s najväčšou pravdepodobnosťou potrebuje korekciu zbiehavosti alebo rozbiehavosti kolies. Navštívte svoj pneuservis kvôli prehliadke.

Príznak: Poškodenie

car edito 6 5 tip damage 140319 help and advice

car edito 6 5 tip damage 140319 help and advice

Diagnostika: Poškodenie pneumatiky, ktoré vyžaduje opravu
  • Väčšina dier od klincov alebo rezy do veľkosti 6 mm na behúni sa dajú opraviť v profesionálnom pneuservise schválenými postupmi.
  • Oprava uskutočnená priamo na kolese nie je spoľahlivá a je nebezpečná, pretože po defekte musí byť uskutočnená aj kontrola vnútornej strany pneumatiky.

 

Riešenie
  • Vhodná oprava radiálnej pneumatiky (väčšina pneumatík) zahŕňa umiestnenie gumenej záplaty na vnútornú stranu pneumatiky a gumenej výplne do diery.
  • Neskúšajte opravovať pneumatiky s dierami väčšími ako 6 mm, ani žiadne defekty na bočnici. Nenechávajte si opravovať ani pneumatiky, ktoré sú opotrebované do hĺbky 1,6 mm.
  • Vymeňte poškodenú pneumatiku za rezervnú – ale vždy si prečítajte správny tlak hustenia, obmedzenia rýchlosti a vzdialenosti na bočnici rezervnej pneumatiky. Zoberte vozidlo do pneuservisu na prehliadku.

Príznak: Indikátor na behúni

car edito 6 5 tip baracross 140319 help and advice

car edito 6 5 tip baracross 140319 help and advice

Diagnostika: Opotrebovaná pneumatika
  • Všetky pneumatiky majú indikátor opotrebovania v hĺbke 1,6 mm.
  • Ak sa behúň opotrebuje do zvyšnej hĺbky 1,6 mm alebo keď sa v ktorejkoľvek časti pneumatiky objaví indikátor opotrebovania, pneumatika je opotrebovaná a musí sa vymeniť.

 

Riešenie:

Zoberte svoje vozidlo do pneuservisu na prehliadku a nechajte si premerať hĺbku drážok odborníkom pomocou hĺbkomeru.

 

Potrebujete ďalšiu pomoc?