Bočnica je poškodená

Príznak: vrúbky

auto edito infografika vrúbky tipy a rady

auto edito infografika vrúbky tipy a rady

Diagnostika: Nejde o problém. Ide o bežný stav bočnice radiálnej pneumatiky.
  • Vrúbky na radiálnych pneumatikách (väčšina pneumatík) sú pomerne bežným javom, ktorý nemá negatívny vplyv na výkon pneumatík.
  • Vaše pneumatiky obsahujú jednu alebo viac vrstiev textilných vláken v štruktúre bočnice, ktoré sa vzájomne prekrývajú. (V behúni sa používajú oceľové vlákna.) V mieste, kde sa vlákna prekrývajú, sa často objavia jemné vrúbky.

Príznak: vydutie alebo bublina

auto edito infografika vydutie bublina tipy a rady

auto edito infografika vydutie bublina tipy a rady

Diagnostika: Poškodenie pneumatiky, ktoré vyžaduje opravu
  • Väčšina dier, prepichnutí klincami alebo rezy do veľkosti 6 mm na behúni sa dajú opraviť v profesionálnom pneuservise schválenými postupmi.
  • Oprava uskutočnená priamo na kolese nie je spoľahlivá a je nebezpečná, pretože po defekte sa musí uskutočniť aj kontrola vnútornej strany pneumatiky.

Riešenie:
  • Vhodná oprava radiálnej pneumatiky (väčšina pneumatík) zahŕňa umiestnenie gumenej záplaty na vnútornú stranu pneumatiky a gumenej výplne do diery.
  • Neskúšajte opravovať pneumatiky s dierami väčšími ako 6 mm, ani žiadne defekty na bočnici. Nenechávajte si opravovať ani pneumatiky, ktoré sú opotrebované do hĺbky 1,6 mm.
  • Vymeňte poškodenú pneumatiku za rezervnú – ale vždy si prečítajte správny tlak hustenia, obmedzenia rýchlosti a vzdialenosti na bočnici rezervnej pneumatiky. Zoberte vozidlo do pneuservisu na prehliadku.

 

Potrebujete ďalšiu pomoc?