Moja pneumatika je prázdna alebo mäkká

Príznak: prázdna pneumatika

auto edito infografika prázdna pneumatika tipy a rady

auto edito infografika prázdna pneumatika tipy a rady

Diagnostika: Poškodenie pneumatiky, ktoré vyžaduje opravu
  • Väčšina dier od klincov alebo rezy do veľkosti 6 mm na behúni sa dajú opraviť v profesionálnom pneuservise  schválenými postupmi.
  • Oprava uskutočnená priamo na kolese nie je spoľahlivá a je nebezpečná, pretože po defekte sa musí urobiť aj kontrola vnútornej strany pneumatiky.

 

Riešenie:
  • Vhodná oprava radiálnej pneumatiky (väčšina pneumatík) zahŕňa umiestnenie gumenej záplaty na vnútornú stranu pneumatiky a gumenej výplne do diery.
  • Neskúšajte opravovať pneumatiky s dierami väčšími ako 6 mm, ani žiadne defekty na bočnici. Nenechávajte si opravovať ani pneumatiky, ktoré sú opotrebované do hĺbky 1,6 mm.
  • Vymeňte poškodenú pneumatiku za rezervnú – ale najprv si prečítajte správny tlak hustenia, obmedzenia rýchlosti a vzdialenosti na bočnici rezervnej pneumatiky. Zoberte vozidlo do pneuservisu na prehliadku.

 

Príznak: mäkké pneumatiky

auto edito infografika mäkká pneumatika tipy a rady

auto edito infografika mäkká pneumatika tipy a rady

Diagnostika: Podhustenie
  • V dôsledku zvýšeného opotrebovania na vonkajších stranách (čiže ramenách) sa znižuje životnosť behúňa.
  • Dochádza k prehrievaniu, čo znižuje odolnosť pneumatiky a môže viesť k jej zlyhaniu.
  • Zvyšuje sa spotreba v dôsledku vyššieho valivého odporu.

 

Riešenie:

Pridajte vzduch do pneumatík, kým nedosiahnu správny tlak (bary: podľa údajov na tlakomere).

Správny tlak hustenia si prečítajte v návode na obsluhu vozidla alebo si nájdite odporúčanú hodnotu barov na nálepke na dverách vášho auta.

 

Potrebujete ďalšiu pomoc?