cjggpa0kw00fj0hqmscxms6n9 road hp full

Zmeny v ovládateľnosti – Prečo moje auto vibruje?

Príznaky: Vibrácie alebo kmitanie

car edito 6 5 tip vibrationshimmy 140319 help and advice

car edito 6 5 tip vibrationshimmy 140319 help and advice

Diagnostika: Nevyvážené pneumatiky ALEBO chyba systému riadenia a odpruženia
  • Nevyvážené pneumatiky spôsobujú vibrácie, čo vedie k únave vodiča, predčasnému alebo nerovnomernému opotrebovaniu pneumatiky a zbytočnému opotrebovaniu a poškodeniu odpruženia vozidla.

 

Riešenie a rady
  • Riešením môže byť jednoduché vyváženie pneumatík.
  • Je možné, že bude treba opraviť aj systém riadenia a odpruženia.
  • Pri prvom náznaku vibrácií alebo kmitania navštívte svoj pneuservis.
  • Ak vyváženie nepomôže, dajte si skontrolovať geometriu a/alebo komponenty systému odpruženia.
  • Pneumatiky sa musia vyvážiť, keď sa prvýkrát namontujú na kolesá, alebo keď sa po oprave namontujú znova.

 Príznaky: Ťah do jednej strany alebo zlá ovládateľnosť

car edito 6 5 tip pullingsteering 140319 help and advice

car edito 6 5 tip pullingsteering 140319 help and advice

Diagnostika 1: Zlá geometria

Nerovnomerné opotrebovanie predných a zadných pneumatík znamená, že je potrebné nastaviť geometriu.

Riešenie:

Mnoho súčasných vozidiel je vybavených zadným odpružením s nastaviteľnou geometriou.

V takomto prípade je možné, že vaše vozidlo potrebuje „predozadné“ vyváženie alebo vyváženie všetkých štyroch kolies v závislosti od príznakov. Navštívte svojho predajcu pneumatík kvôli prehliadke.

Príznaky: Zlá ovládateľnosť

6 5 tip poorhandling 140319

6 5 tip poorhandling 140319

Diagnostika: Poškodenie pneumatiky, ktoré vyžaduje opravu
  •  Väčšina dier od klincov alebo rezy do veľkosti 6 mm na behúni sa dajú opraviť v profesionálnom pneuservise schválenými postupmi.
  • Oprava uskutočnená priamo na kolese nie je spoľahlivá a je nebezpečná, pretože po defekte sa musí urobiť aj kontrola vnútornej strany pneumatiky.

 

Riešenie:
  • Vhodná oprava radiálnej pneumatiky (väčšina pneumatík) zahŕňa umiestnenie gumenej záplaty na vnútornú stranu pneumatiky a gumenej výplne do diery.
  • Neskúšajte opravovať pneumatiky s dierami väčšími ako 6 mm, ani žiadne defekty na bočnici. Nenechávajte si opravovať ani pneumatiky, ktoré sú opotrebované až do hĺbky 1,6 mm.
  • Vymeňte poškodenú pneumatiku za rezervnú – ale vždy si prečítajte správny tlak hustenia, obmedzenia rýchlosti a vzdialenosti na bočnici rezervnej pneumatiky. Zoberte vozidlo do pneuservisu na prehliadku.

 

Potrebujete ďalšiu pomoc?

Používate nepodporovaný webový prehliadač
Používate webový prehliadač, ktorý nepodporuje zobrazenie tejto webovej stránky. To znamená, že niektoré funkcie nemusia pracovať podľa očakávaní. To môže viesť k zvláštnemu správaniu počas vyhľadávania. Použite alebo aktualizujte/ inštalujte jeden z nasledujúcich webových prehliadačov s cieľom plnohodnotne využívať všetky výhody stránky.
IE
firefox
chrome
edge
safari
opera