cjggpa0kw00fj0hqmscxms6n9 road hp full

Zmeny v ovládateľnosti – Prečo moje auto vibruje?

Príznaky: Vibrácie alebo kmitanie

car edito 6 5 tip vibrationshimmy 140319 help and advice

car edito 6 5 tip vibrationshimmy 140319 help and advice

Diagnostika: Nevyvážené pneumatiky ALEBO chyba systému riadenia a odpruženia
  • Nevyvážené pneumatiky spôsobujú vibrácie, čo vedie k únave vodiča, predčasnému alebo nerovnomernému opotrebovaniu pneumatiky a zbytočnému opotrebovaniu a poškodeniu odpruženia vozidla.

 

Riešenie a rady
  • Riešením môže byť jednoduché vyváženie pneumatík.
  • Je možné, že bude treba opraviť aj systém riadenia a odpruženia.
  • Pri prvom náznaku vibrácií alebo kmitania navštívte svoj pneuservis.
  • Ak vyváženie nepomôže, dajte si skontrolovať geometriu a/alebo komponenty systému odpruženia.
  • Pneumatiky sa musia vyvážiť, keď sa prvýkrát namontujú na kolesá, alebo keď sa po oprave namontujú znova.

 Príznaky: Ťah do jednej strany alebo zlá ovládateľnosť

car edito 6 5 tip pullingsteering 140319 help and advice

car edito 6 5 tip pullingsteering 140319 help and advice

Diagnostika 1: Zlá geometria

Nerovnomerné opotrebovanie predných a zadných pneumatík znamená, že je potrebné nastaviť geometriu.

Riešenie:

Mnoho súčasných vozidiel je vybavených zadným odpružením s nastaviteľnou geometriou.

V takomto prípade je možné, že vaše vozidlo potrebuje „predozadné“ vyváženie alebo vyváženie všetkých štyroch kolies v závislosti od príznakov. Navštívte svojho predajcu pneumatík kvôli prehliadke.

Príznaky: Zlá ovládateľnosť

6 5 tip poorhandling 140319

6 5 tip poorhandling 140319

Diagnostika: Poškodenie pneumatiky, ktoré vyžaduje opravu
  •  Väčšina dier od klincov alebo rezy do veľkosti 6 mm na behúni sa dajú opraviť v profesionálnom pneuservise schválenými postupmi.
  • Oprava uskutočnená priamo na kolese nie je spoľahlivá a je nebezpečná, pretože po defekte sa musí urobiť aj kontrola vnútornej strany pneumatiky.

 

Riešenie:
  • Vhodná oprava radiálnej pneumatiky (väčšina pneumatík) zahŕňa umiestnenie gumenej záplaty na vnútornú stranu pneumatiky a gumenej výplne do diery.
  • Neskúšajte opravovať pneumatiky s dierami väčšími ako 6 mm, ani žiadne defekty na bočnici. Nenechávajte si opravovať ani pneumatiky, ktoré sú opotrebované až do hĺbky 1,6 mm.
  • Vymeňte poškodenú pneumatiku za rezervnú – ale vždy si prečítajte správny tlak hustenia, obmedzenia rýchlosti a vzdialenosti na bočnici rezervnej pneumatiky. Zoberte vozidlo do pneuservisu na prehliadku.

 

Potrebujete ďalšiu pomoc?