(1) Čas na kolo – Externé testy, ktoré na žiadosť Michelinu uskutočnilo v máji 2017 testovacie centrum DEKRA na pneumatikách s rozmerom 235/35-19 a 305/30-19, obutých na vozidle Porsche 911 GT3 (997). Rozdiel v priemernom čase na kolo na trati Charade (Francúzsko); porovnanie pneumatiky MICHELIN Pilot Sport Cup 2 s pneumatikami PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R a TOYO Proxes R888 R.
(2) Odolnosť na trati – Externé testy, ktoré na žiadosť Michelinu uskutočnilo v máji 2017 testovacie centrum DEKRA na pneumatikách s rozmerom 235/35-19 a 305/30-19, obutých na vozidle Porsche Carrera S. Rozdiel v počte kôl prejdených bez poškodenia pneumatiky na trati Charade (Francúzsko); porovnanie pneumatiky MICHELIN Pilot Sport Cup 2 s pneumatikami PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R a TOYO Proxes R888 R.
(3) Vyrovnanosť časov na kolo – Externé testy, ktoré na žiadosť Michelinu uskutočnilo v máji 2017 testovacie centrum DEKRA na pneumatikách s rozmerom 235/35-19 a 305/30-19, obutých na vozidle Porsche Carrera S. Vyrovnanosť časov na kolo v počte kôl na trati Charade (Francúzsko); porovnanie pneumatiky MICHELIN Pilot Sport Cup 2 s pneumatikami PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R a TOYO Proxes R888 R.
ODPORÚČANIA OHĽADNE POUŽÍVANIA
- MICHELIN Pilot Sport Cup 2 & MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect* sú semi-slick pneumatiky prispôsobené špeciálne na používanie na suchých tratiach. Verzia MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R je optimalizovaná pre extrémne výkony na suchých pretekárskych tratiach.
- Na mokrej trati či vozovke sa vyskytuje riziko aquaplaningu, ktoré je spoločné pre všetky semi-slick pneumatiky, najmä pre pneumatiky, ktoré sú vo veľkej miere opotrebované. Na mokrých vozovkách preto jazdite opatrne a so zníženou rýchlosťou. Zároveň sa vždy uistite, že sú zapojené asistenčné systémy vozidla. Tieto pneumatiky však splňujú zákonné požiadavky na použitie na diaľniciach a verejných komunikáciách v tých krajinách, v ktorých sa predávajú.
- Pre optimálnu ovládateľnosť na trati i na vozovke sa dôrazne odporúča montáž sady 4 pneumatík.
- Doplňujúce informácie o používaní pneumatiky MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R: Pneumatika MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R je špeciálna pneumatika pre extrémne suché podmienky. Preto potrebuje zahrievaciu fázu, porovnateľnú s pretekárskymi pneumatikami, aby bolo zaistené dosiahnutie jej optimálnych výkonov.
UPOZORNENIA
- Pokiaľ pneumatiky dlhší čas nepoužívate, demontujte ich z vozidla (namontované na ráfikoch) a pri skladovaní znížte ich tlak hustenia na polovicu jeho normálnej hodnoty.
- Pneumatiky skladujte na čistom, suchom mieste, mimo dosahu priameho slnečného svitu a zdroja ozónu (elektrické nástroje a materiály/chemikálie) pri teplote vyššej než 0 °C (32 °F), v súlade s informáciami, ktoré MICHELIN uvádza v technickej dokumentácii alebo na internetových stránkach.
- Nepoužívajte a neskladujte pneumatiky pri okolitej teplote nižšej než -10 °C (14 °F), ani s nimi v takých podmienkach nemanipulujte.
- V takých podmienkach sa môžu znehodnotiť jednotlivé zložky pneumatiky, následkom čoho môžu byť znížené výkony pneumatiky či praskanie alebo poškodenie gumy.
- Nikdy nepoužívajte pneumatiku, ktorá je na bočniciach či behúni popraskaná alebo inak poškodená. V prípade pochybností sa obráťte na technického zástupcu Michelinu.
- Pokiaľ sa pneumatiky dlhodobo používajú na pretekárskych okruhoch intenzívnym spôsobom, majte prosíme na pamäti, že môže dôjsť k ich poškodeniu či k poškodeniu ich kostry v dôsledku pravidelného kontaktu s krajnicami.
- Po každej jazde na trati sa odporúča uskutočniť vizuálnu kontrolu pneumatík predtým, než sa opäť vrátia na okruh.
- V prípade intenzívnejšieho kontaktu s krajnicami sa zároveň odporúča demontovať pneumatiku z ráfika, skontrolovať jej vnútornú časť a nechať ju skontrolovať odborníkom, ktorý vylúči prípadné poškodenie vonkajšej i vnútornej časti pneumatiky.
NASTAVENIE GEOMETRIE, NAPRÍKLAD ODKLON KOLIES
- Na trati môže byť nastavenie geometrie (predovšetkým odklon kolies) upravené s cieľom dosiahnuť širšie stopu pneumatiky, aby sa zvýšila rýchlosť a priľnavosť v zákrutách a aby sa zároveň znížila miera opotrebovania vonkajšieho ramena pneumatiky.
- Pre optimálne výsledky na trati by mal byť záporný odklon nastavený medzi -1,5° & -3°, v závislosti od trati a typu vozidla. Záporný odklon NIKDY nesmie presiahnuť -4°.
- Pri použití na ceste musí byť odklon upravený podľa odporúčania výrobcu vozidla. Len tak môže byť zaručená správna ovládateľnosť a správne jazdné vlastnosti tak vozidla, ako aj pneumatiky.
* Funkcia Connect – Pneumatiky MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect sú už pripravené pre riešenie senzorov namontovaných na pneumatikách, ktoré sú kompatibilné s VDA, vďaka predinštalovanej technológii Rubber Tire Mount. V každom prípade si Michelin praje upozorniť potenciálnych kupcov pneumatík MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect, že je potrebné skontrolovať dostupnosť riešenia senzorov namontovaných na pneumatikách a zároveň ich kompatibilitu so štandardom VDA. Pre vašu informáciu - riešenie MICHELIN Track Connect, ktoré zahrnovalo senzory namontované na pneumatikách kompatibilné s VDA, bolo ku dňu 31. 3. 2023 ukončené. Ak máte nejaké otázky, kontaktujte svojho predajcu.