Vyhľadávanie pneumatík
Nájdite predajcov

E.Primacy: ekologicky navrhnutá pneumatika Michelin

Možno sa rovnako ako mnohí ďalší vodiči zaujímate o to, ako byť šetrní k životnému prostrediu a znížiť uhlíkovú stopu vašich ciest.

Automobilový priemysel, ktorý zdieľa tieto obavy, vyvíja elektrifikované vozidlá a hľadá riešenia, ako zlepšiť palivovú účinnosť vozidiel so spaľovacím motorom.

V tomto kontexte Michelin vyvinul inovatívnu e.Primacy, ekologicky navrhnutú pneumatiku s dlhotrvajúcimi výkonmi.

Prečo je e.Primacy ekologicky navrhnutá pneumatika?

Vďaka veľmi nízkemu valivému odporu (1) umožňuje pneumatika e.Primacy vozidlu spotrebovať menej energie od prvého do posledného prejdeného kilometra.

  • Pre vozidlá so spaľovacím motorom to znamená nižšiu spotrebu paliva, čiže dobrú palivovú účinnosť, a menej emisií CO2 (2).

  • Pri elektromobiloch to predstavuje predĺženie životnosti batérie až o 7 % (3).
     

Ako je to možné?

e.Primacy je ekologicky navrhnutá pneumatika. Pri jej vývoji sa využili výsledky analýzy jej životného cyklu, aby sa zmeral a optimalizoval jej dopad na životné prostredie nielen počas používania v prevádzke, ale aj počas výroby.

Ekologicky navrhnutá pneumatika s prihliadnutím na jej používanie

Na spotrebu paliva má z veľkej časti vplyv valivý odpor pneumatík. Konkrétne má na svedomí 20 % (4) celkovej spotreby paliva vozidla, čo znamená, že každá piata nádrž je spotrebovaná valivým odporom.

Znížením valivého odporu sa teda optimalizuje spotreba paliva a spolu s ňou aj emisie CO2.

Napríklad pri najbežnejšom rozmere na trhu (205/55 R16 91V) má pneumatika e.Primacy valivý odpor približne o 25 % (1) nižší než pri pneumatike Primacy 4+, ktorá predstavuje jeden zo základných radov letných pneumatík MICHELIN.

Na vzdialenosti 35 000 km tento menší valivý odpor zníži pri vozidle so spaľovacím motorom emisie CO2 až o 174 kg (2).

Je ale tiež ideálnym riešením pre elektromobily, pri ktorých je vzhľadom na obmedzený dojazd batérie veľmi výhodné zvoliť pneumatiku s nízkym valivým odporom. Pneumatika e.Primacy je pre tento účel optimalizovaná a predĺži dojazd batérie až o 7 % (3).

Ekologicky navrhnutá pneumatika s prihliadnutím na jej výrobu

Vďaka ekologicky cielenému vývoju pneumatiky e.Primacy (výberu materiálov, výrobnému procesu a i.) ide o prvú pneumatiku na trhu, ktorá získala Environmentálne vyhlásenie o produkte (EPD = Environmental Product Declaration). Táto certifikácia preukazuje, že pneumatika bola vyvíjaná so zreteľom na ochranu životného prostredia.

Z rovnakého dôvodu sa pneumatika e.Primacy vyrába lokálne pre svoj trh, čím nedochádza k preprave na dlhé vzdialenosti medzi miestom výroby a miestom predaja.

Okrem toho Michelin znížil emisie jemných častíc o 5 % (5) použitím materiálov s nižšou mierou oderu. Toto úsilie bolo uznané nezávislou testujúcou organizáciou ADAC, ktorá porovnávala mieru oderu pneumatík od niekoľkých výrobcov. Na pneumatikách Michelin bola nameraná nižšia miera oderu než na konkurenčných pneumatikách, približne o 30 % (6) nižšia než priemer. Ide o dôležitý pokrok, pretože čím menej sa pneumatika opotrebováva, tým dlhšie vydrží.

Pokiaľ ide o výrobu, Michelin vyvíja nové zariadenia, aby formy na pečenie pneumatík boli poháňané skôr elektrinou než fosílnymi palivami, aby sa tak zabránilo emisiám CO2.

e.Primacy: prvý krok k udržateľnej mobilite

Michelin nepretržite pracuje na vývoji pneumatík, ktoré v sebe spájajú očakávané výkony s ekologickým prístupom. Pneumatika e.Primacy je prvou ukážkou takého riešenia v porovnaní s tradičnejšími radmi pneumatík, ako je napríklad Primacy 4+.

Pneumatika e.Primacy ukazuje cestu, ktorou sa Michelin v budúcnosti vydá pri vývoji svojich nových radov, aby sa posunul smerom k riešeniam kompatibilnejším s udržateľnou mobilitou.

Aké sú rozdiely medzi pneumatikou e.Primacy a Primacy 4+?

MICHELIN e.Primacy a MICHELIN Primacy 4+ sú obe letné pneumatiky. A i keď majú podobné názvy, vzájomne sa odlišujú a zároveň doplňujú:

  • MICHELIN Primacy 4+ kladie hlavný dôraz na bezpečnosť s klasifikačnou triedou A pri priľnavosti na mokrom povrchu a triedou B pri valivom odpore.

  • MICHELIN e.Primacy spadá do klasifikačnej triedy A z hľadiska valivého odporu a triedy B z hľadiska priľnavosti na mokrom povrchu.
     

Tieto dva rady pneumatík kombinujú dlhú životnosť s dlhotrvajúcimi výkonmi.

Ako si vybrať medzi pneumatikou e.Primacy a Primacy 4+?

Pokiaľ si nie ste istí, akú letnú pneumatiku vybrať, tu sú otázky, ktoré vám pomôžu rozhodnúť, ktorá z nich je pre vás ideálnym riešením:

Máte hybridné alebo elektrické vozidlo?

Pokiaľ áno, vyberte si pneumatiku e.Primacy, pretože bola navrhnutá tak, aby bola vďaka svojmu nízkemu valivému odporu vhodná tak pre elektromobily, ako aj pre vozidlá so spaľovacím motorom.

Máte vozidlo so spaľovacím motorom?

Pokiaľ áno, máte dve možnosti:

  • Ak chcete znížiť spotrebu paliva a množstvo emisií CO2, zvoľte MICHELIN e.Primacy.

  • Ak dávate prednosť tradičnejším pneumatikám s dôrazom na bezpečnosť a brzdné výkony i na mokrej vozovke, tak si vyberte MICHELIN Primacy 4+.
     

Niektoré rozmery sú dostupné len v jednom alebo druhom rade. Váš výber teda môže závisieť aj od ich dostupnosti.

Nájdite si ideálnu pneumatiku
Vyhľadávanie pneumatík
Vyhľadávanie pneumatík

Legal mentions

(1) Rolling Resistance test - Rolling Resistance tests conducted on machine by Applus Idiada, on Michelin's request, June (on new) & August (on 2mm buffed) 2020, on dimension 205/55 R16 91V, comparing MICHELIN e.PRIMACY (new: 5.58kg/t & worn: 5.13kg/t) versus MICHELIN PRIMACY 4 (new: 7.74kg/t & worn: 6.25kg/t) ; BRIDGESTONE TURANZA T005 (new: 7.17kg/t & worn: 5.81kg/t) ; CONTINENTAL ECOCONTACT 6 (new: 6.39kg/t & worn: 5.49kg/t) ; CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 6 (new: 8,93kg/t & worn: 6,94kg/t) ; DUNLOP BLURESPONSE (new: 7.97kg/t & worn: 5.54kg/t) ; GOODYEAR EFFICIENT GRIP 2 (new: 7.01kg/t & worn: 5.38kg/t) ; PIRELLI CINTURATO P7 BLUE (new: 6.96kg/t & worn: 6.30kg/t) ; PIRELLI CINTURATO P7 (new: 8.79kg/t & worn: 6.97kg/t). 
 

(2) « Increased fuel savings - During usage, MICHELIN e.PRIMACY generates 1.5kg/t on average Rolling Resistance less than competitors, gain is equivalent of up to €80 savings on fuel. This gain is equivalent of up to 174kg of CO2 saved. Usage gains are estimated on the average of new and buffed 2mm datas to take into account real life time performance -All gains are estimated on a base of 35,000km and a fuel price of €1.46/L (https://ec.europa.eu/energy/data-analysis/weekly-oil-bulletin_en 6/1/2020 weighted on the top 10 countries for motor vehicle movements on national and foreign territory - https://ec.europa.eu/eurostat/web/transport/data/database). Actual fuel and cost savings may vary depending notably on driving habits, vehicle or tyre pressure. 
 

(3) Increased EV battery range and CO2 reduction - When new, MICHELIN e.PRIMACY generates 2kg/t on average Rolling Resistance less than competitors, equivalent in fuel consumption reduction of up to 0.21l/100km, equivalent of a gain in CO2 emission up to 5g  for a VW Golf 7 1.5 TSI or equivalent of gain of up to 7% in autonomy for a VW e.Golf. 
 

(4) Source : Michelin study, 2008 : 2008-01-0154 - Reducing Tire Rolling Resistance to Save Fuel and Lower Emissions, by Jerome Barrand and Jason Bokar, page 4 : ‘On average it can be assumed that 1 tank of fuel out of 5 is consumed due to the tires for passenger cars’ 
 

(5) Michelin internal study, 23/11/2020 : average tyre mass loss weighted by volumes between 2015 and 2020,  ‘In addition, Michelin has reduced its fine particle emissions by 5%’ 
 

(6) ADAC report, December 2021, Tyre abrasion: wear and burden on the environment, page 2 : average tyre wear (g/1000km) : Michelin 90 vs average competitors Vredestein 100, Goodyear 109, Falken 114, Hankook 118, Dunlop 119, Semperit 119, Toyo 119, Kumho 120, Sava 120, Continental 126, Maxxis 128, Bridgestone 130, Nokian 134, Pirelli 134.  ‘Michelin came out with a lower abrasion rate than its competitors, around 30%’