r3a1 header def

Čo robiť s prázdnou pneumatikou?

Tipy a rady pre pneumatiky pre osobné vozidlá, SUV a dodávky

Ak máte prázdnu pneumatiku, dôvody môžu byť rôzne. Strata tlaku hustenia je často dôsledkom prepichnutiu pneumatiky alebo poškodenia bočnice pneumatiky, ale mohol by to byť aj unikajúci vzduch v mieste ventilu, uzáveru ventilu, či dokonca kontaktu kolesa s pneumatikou. Čo by ste teda mali robiť pri uniknutí vzduchu z pneumatiky? 
Poďme sa na to podívať bližšie.

Ako zistím, či je príčinou prázdnej pneumatiky prepichnutie pneumatiky?

Príčinou prázdnej pneumatiky môže byť jej prepichnutie . Defekt mohol byť spôsobený klincom, ostrým cudzím predmetom, cez ktorý ste prešli, nárazom do bočnice alebo neutesneným ventilom.

Príznaky, že môžete mať  prepichnutú pneumatiku:

●    Pomalé alebo ťažkopádne reakcie
●    Zjavný odpor vo vozidle pri pomalom valení
●    Neustále ťahanie do jedného smeru
●    Vyššia hlučnosť jednej pneumatiky pri odbočovaní
●    Výstraha systémom monitorovania tlaku v pneumatikách
●    Pri približovaní sa k vozidlu sa zdá, že nestojí rovno
●    Pneumatika dotýkajúca sa zeme vyzerá viac deformovane 

46129044 m

V takom prípade sa odporúča pneumatiku prezuť (alebo ju dať prezuť) a prasknutú pneumatiku ukázať odborníkovi. 

Je jazda s prázdnou pneumatikou bezpečná?

Nie. Akýkoľvek defekt pneumatiky bez ohľadu na veľkosť musí skontrolovať kvalifikovaný odborník. Nie je bezpečné opäť nahustiť poškodenú pneumatiku, pretože riskujete prasknutie pneumatiky a s tým súvisiace rýchle vypustenie, kým ste v jej blízkosti. Jazda s poškodenou pneumatikou môže vystaviť vás, vašich cestujúcich a iných účastníkov cestnej premávky ohrozeniu, pretože ovládanie auta môže byť iné ako obvykle a pneumatika môže prasknúť.

map search desktop

Nájdite predajňu pneumatík blízko vás do niekoľkých sekúnd

Hľadať podľa
Adresa, mesto alebo PSČ
Car
  • Car
  • Motorbike
Nájdi ma
Vyhľadať

Poškodenie bočnice pneumatiky

Malé poškodenie dezénu, mimo ramien a bočnice pneumatiky, možno často opraviť. 

No ak kdekoľvek blízko bočnice alebo na nej vznikne prepichnutie či trhlina, malé opravy nie je možné uskutočniť. V takýchto situáciách, aby sa zaistila funkčnosť pneumatiky, treba pristúpiť k oprave bočnice, označovanej ako veľká oprava. Tým sa zaistí, aby bola bočnica dostatočne spevnená, pričom si zachová pružnosť. Tento druh opravy pneumatiky auta sa často neoplatí a nie všetci predajcovia pneumatík majú potrebné vybavenie.
Preto môže byť výhodnejšie vymeniť pneumatiku za novú.

Opravy pneumatík auta by mali vykonávať iba kvalifikovaní technici. Opravár môže odmietnuť opravu vašich pneumatík z rôznych dôvodov, napríklad ak má podozrenie, že vozidlo jazdilo s podhustenou pneumatikou.

Môže existovať celý rad ďalších dôvodov, prečo nemusí byť možná oprava pneumatiky. Ak si všimnete čokoľvek z ďalej uvedeného, vaša pneumatika nie je na opravu vhodná a treba ju namiesto toho vymeniť:

●    Menej ako 1,6 mm hĺbka dezénu v stredovej časti behúňa v ¾ jeho šírky.
●    Poškodená alebo oslabená pätka či kostra  vrátane vnútornej korózie spôsobenej vniknutím vlhkosti cez priepichy
●    Stará guma
●    Viaceré predchádzajúce defekty

Mám prázdnu pneumatiku, ktorá nie je prasknutá ani poškodená

V tomto prípade môže ísť o neutesnený ventil alebo koleso, prípadne môžu vaše pneumatiky vyžadovať pravidelnejšiu údržbu. Je prirodzené, že pneumatiky časom stratia trocha tlaku hustenia. V rámci bežného monitorovania je možné pravidelne dohusťovať pneumatiky za predpokladu, že tlak neklesol natoľko, aby poškodil pneumatiku. 

Odporúča sa kontrolovať hodnoty tlaku hustenia pneumatík aspoň raz za mesiac a pred dlhými cestami. Takýmto monitorovaním tiež zistíte, či došlo k zmene rýchlosti straty tlaku hustenia, čo by si mohlo vyžadovať preskúmanie.

tyre pressure sk

Ak sa však o to nebudete zaujímať, mohla by strata tlaku v konečnom dôsledku viesť k výraznému podhusteniu, čo predstavuje niekoľko rizík:

●    Podhustenie skracuje životnosť behúňa celkovým zvýšením rýchlosti opotrebovania, ale predovšetkým na vonkajších okrajoch (alebo ramenách) pneumatiky.
●    Podhustenie môže tiež spôsobiť prílišné deformácie a prehrievanie, čo zvyšuje rýchlosť opotrebovania gumy, ale tiež to oslabuje kostru pneumatiky.
●    Podhustenie môže ovplyvňovať ovládateľnosť a výkony, napríklad pri intenzívnom brzdení, hlavne za mokrého počasia.
●    Podhustenie zvyšuje spotrebu paliva zvyšovaním valivého odporu pneumatík, čo znamená častejšie zastávky na čerpacích staniciach a vyššie náklady na palivo.

Ak sa chcete vyhnúť týmto problémom, je dôležité pravidelne kontrolovať tlak hustenia pneumatík bez ohľadu na typ vozidla, ktoré šoférujete.

Aké pneumatiky môžu zabrániť defektu?

Pneumatiky Michelin s technológiou Selfseal® predchádzajú strate tlaku hustenia v dôsledku prepichnutia behúňa a okamžite utesnia prieniky s priemerom menším ako 6 mm. To pneumatiku ochráni na obmedzenú dobu, kým bude možné defekt opraviť.

Pneumatiky MICHELIN ZP sú identifikované logom ZP na bočnici. Majú spevnenú bočnicu, ktorá po obmedzenú dobu znesie zaťaženie v prípade straty tlaku hustenia.

S pneumatikou MICHELIN ZP môžete pokračovať v jazde, ale len pri maximálnej rýchlosti 80 km/h do maximálnej vzdialenosti 80 km, aby ste mohli vyhľadať predajcu, ktorý vám pneumatiku opraví alebo vymení. Ak došlo k defektu viacerých pneumatík, nemali by ste pokračovať v jazde.

Zistite viac o Runflat pneumatikách.

Používate nepodporovaný webový prehliadač
Používate webový prehliadač, ktorý nepodporuje zobrazenie tejto webovej stránky. To znamená, že niektoré funkcie nemusia pracovať podľa očakávaní. To môže viesť k zvláštnemu správaniu počas vyhľadávania. Použite alebo aktualizujte/ inštalujte jeden z nasledujúcich webových prehliadačov s cieľom plnohodnotne využívať všetky výhody stránky.